Advies, ontwerp, begeleiding, beheer & inspectie van:
Liftinstallaties, roltrappen/rolpaden, gevelliftinstallaties, overige transportinstallaties, RVB BOEI-methodiek
LVA Liftadvies levert alle noodzakelijke expertise op het gebied van installaties voor verticaal en horizontaal transport van personen en goederen. Onze specialisten zijn VCA II gecertificeerd.
Voor eigenaren, vastgoedbeheerders en gebruikers worden voor onderstaande installaties diensten aangeboden op de volgende gebieden:
Bij het ontwerp van installaties en capaciteitsberekeningen voor het plaatsen van transportinstallaties in gebouwen kan LVA Liftadvies op uitstekende wijze het programma van eisen voor de opdrachtgever opstellen en vertalen naar de definitieve installaties. Hierbij wordt rekening gehouden met veiligheid en toegankelijkheid alsmede onderhoudsarme en energievriendelijke systemen.
Uiteraard kan LVA Liftadvies de grootonderhoudswerkzaamheden en/of renovaties van de installaties voor u verzorgen.
Deze activiteiten worden echter niet vanuit het Liftmanagement verricht. Voor deze aanvullende werkzaamheden zal een aanbieding worden opgesteld.
De activiteiten die LVA Liftadvies kan verrichten zijn:
Als onderdeel van het reguliere vastgoedbeheer is de zorg omtrent de technische en contractuele aspecten van de installaties een aangelegenheid die de nodige tijd en aandacht vraagt.
Om de technische staat van de installaties en de voor het onderhoud afgesloten contracten te kunnen beoordelen is veel kennis en ervaring noodzakelijk.
Deze kennis en ervaring is echter niet in alle organisaties aanwezig.
LVA Liftadvies heeft deze kennis en ervaring in huis en brengt dit in de markt onder de noemer Liftmanagement.
Liftmanagement zoals LVA Liftadvies dat verzorgt wordt op basis van een overeenkomst aangegaan.
LVA Liftadvies inspecteert het onderhoud van de installaties, is aanwezig bij de periodieke inspectie van de liften, beoordeelt de keuringsrapporten en levert de meerjaren onderhoudsbegroting aan.
Daarnaast stemt LVA Liftadvies de omvang van de onderhouds-contracten inhoudelijk af op de gewenste situatie, zorgt desgewenst voor aanbesteding van nieuwe onderhoudscontracten en voert hiervoor de prijsonderhandeling.
Met Liftmanagement wordt de zorg voor de installatie voor de eigenaresse of vastgoedbeheerder overgenomen waarbij kennis en ervaring wordt ingebracht om de juiste prijs/ kwaliteit bij het onderhoud van de installaties te verkrijgen.
Het verkrijgen van inzicht in de huidige technische staat van de installaties is zeer belangrijk.
Ook de afstemming met de opdrachtgever over de eisen die gesteld worden aan veiligheid, bedrijfszekerheid en esthetica is een voorwaarde.
Hoofddoel bij het
Liftmanagement is het realiseren van de gewenste doelstellingen van de opdrachtgever.
Hierbij zijn betrouwbaarheid en veiligheid de belangrijkste aandachtspunten. De juiste prijs/ kwaliteit voor het onderhoud en optimale benutting van de beschikbare budgetten is daarbij vanzelfsprekend.
Met liftmanagement wordt de rol van de eigen organisatie of die van de externe vastgoedbeheerder ondersteunt.
De storingen of klachten van de installaties worden door de huurders of gebruikers op de gebruikelijke wijze gemeld. De klachtafhandeling wordt door de eigen organisatie of die van de externe vastgoedbeheerder georganiseerd.
Deze taken zijn op te delen in:
De administratieve dienstverlening omvat alle handelingen nodig ter ondersteuning van de technische dienstverlening:
De technische dienstverlening betreft met name het uitvoeren van
inspecties en controles ter plaatse en de afhandeling van eventuele keuringspunten.
Bij alle voorstellen wordt de volgende regelgeving meegewogen: